Vanuit stilstand flitst 60 mph voorbij in 2,3 seconden. Houd het gaspedaal vast en je zult de barrière van 100 mph in 4,92 seconden breken. Simpel gezegd, de XO-1 is de snelste en meest waanzinnige Ready-to-Race® RC-auto ooit gemaakt. Nieuwe aerodynamische verbeteringen maken de XO-1 nog gemakkelijker om op de limiet te rijden en leuker dan ooit tevoren. Als je op zoek bent naar de meest extreme RC-sensatie die ooit op de weg is geweest, zoek dan niet verder dan Traxxas, The Fastest Name in Radio Control
'S WERELDS SNELSTE READY-TO-RACE® RC SUPERCAR
Klik op de onderstaande link voor de bouwtekening/onderdelenlijst.
https://www.trxxs-winkel.nl/bouwtekening-traxxas-p-15568.html
Agressieve Supercar-styling
De aerodynamische componenten van de XO-1 werken samen met de gebeeldhouwde carrosserie voor verbeterde stabiliteit bij hoge snelheden en een adembenemend uiterlijk. De geverfde ProGraphix®-behuizing is gegoten in duurzaam 1 mm polycarbonaat voor extra stijfheid.
Vleugel met hoge downforce
Een nieuwe achtervleugel met hoge downforce werkt samen met de herziene frontsplitter en canards om de XO-1 stabiel te houden op snelheid. Een high-speed vleugel zit ook in de kit om de weerstand te minimaliseren voor all-out snelheidsruns. Beide vleugels zijn stevig op de carrosserie gemonteerd om de neerwaartse kracht in het chassis over te brengen voor superieure grip.
Splitter met hoge downforce
De XO-1 bevat een nieuwe met canard uitgeruste splitter met hoge downforce om het chassis tijdens snelheden van meer dan 160 km/u op de weg te houden. Speciale kanalen zorgen ervoor dat de carrosserie in de splitter kan schuiven voor verbeterde aerodynamica en structurele stijfheid. De flexibele splitter is bestand tegen stoten en kan in slechts enkele minuten worden verwisseld.
Herziene voor- en achterbumpers
Nieuwe bumpers van geëxpandeerd schuim passen zich perfect aan het lichaam aan voor een betere pasvorm. Deze verbeteringen houden het koetswerk uitgelijnd en behouden zijn vorm onder de extreme aerodynamische krachten van snelheden van 100+ mph.
Bewerkte aluminium C-hubs
De kunstig bewerkte aluminium C-hubs van de XO-1 behouden de zorgvuldig ontworpen stuur- en ophangingsgeometrie voor manoeuvres op hoge snelheid. De briljantblauwe geanodiseerde afwerking voegt hightech stijl en superieure sterkte toe.
Zwaar uitgevoerde spanschroeven
Met heavy-duty stalen spanschroeven kunt u de camber- en teeninstellingen van de XO-1 nauwkeurig afstellen voor stabiliteit bij hoge snelheden en meer grip in de bochten. De gevangen roduiteinden zorgen voor een ongeëvenaarde duurzaamheid en zullen niet loskomen.
Dubbele Bellcrank-besturing met Servo Saver
Het dual-bellcrank-ontwerp van de XO-1 draait soepel voor nauwkeurige stuurcontrole op snelheid. Een stijve metalen krukarm met geïntegreerde servo-saver van het noktype beschermt de stuurservo tegen botsingen zonder in te boeten aan precisie.
Meerkanaalsontvanger met Fail-Save beveiliging
In het geval van signaalverlies als gevolg van het per ongeluk uitschakelen van de zender of lege batterijen, zet de ontvanger de gashendel automatisch terug in neutraal en houdt de laatst bevolen stuurpositie vast. De fail-safe programmering is handig ingebouwd en hoeft niet te worden geactiveerd.
Waterdichte ontvangerbox
De waterdichte ontvangerbox houdt de ontvanger veilig en droog, terwijl hij toch gemakkelijk toegankelijk is voor onderhoud. De antenne- en servodraden lopen netjes door een gepatenteerde waterdichte afdichting.
3 mm aluminium chassis
Het lagere chassis van de XO-1 is gemaakt van lichtgewicht 6061 aluminium en voegt superieure sterkte toe en doet ook dienst als koellichaam voor het voedingssysteem. Het aluminium bovenchassis zorgt voor een aanzienlijke torsiesterkte en houdt de schotten uitgelijnd met de aandrijfas, zelfs bij extreem toerental.
Length: |
27 inches (686mm) |
Front Track: |
11.81 inches (300mm) |
Rear Track: |
11.81 inches (300mm) |
Ground Clearance: |
0.59 inches (15mm) |
Weight: |
8.6lbs (3.9 kg) (w/o batteries) |
Width (overall): |
13.0 inches (329mm) |
Height (overall): |
5 inches (127.5mm) |
Wheelbase: |
15.9 inches (404mm) |
Shock Length: |
3.3in (83mm) front, 3.4in (86mm) rear |
Front Tires (pre-glued): |
Belted slick
4.29in (109mm) x 1.7in (43mm) |
Rear Tires (pre-glued): |
Belted slick
4.29in (109mm) x 2in (51mm) |
Wheels (front & rear): |
3.3in (84mm) Split-Spoke™ (black-chrome)
with 17mm splined hex |
Speed Control: |
Castle Mamba Monster Extreme forward/reverse/brake |
Motor (electric): |
Traxxas Big Block Brushless (1650 kV) |
Transmission: |
Single-speed with Cush Drive™ |
Overall Drive Ratio: |
9.36 (stock, out-of-box) |
Differential Type: |
Sealed hardened steel bevel |
Gear Pitch: |
Module 1.0 |
Chassis Structure/Material: |
3mm plate, dual plane, 6061-T6 aluminum |
Brake Type: |
Electronic |
Drive System: |
Shaft-Driven 4WD |
Steering: |
Dual-Bellcrank with steel arm |
Radio System: |
TQi™ 2.4GHz Radio System with Traxxas Link Wireless Module |
Receiver: |
TSM® Receiver (#6533) |
Servo: |
#2075 High Torque Waterproof |
Top Speed: |
50+mph out of box; 100+mph with high-speed wing, speed gear, and Traxxas Link app unlock |
Skill Level: |
10 |
Battery Tray Dimensions: |
155mm / 50mm / 29mm (adjustable height and length) |
Required Batteries & Charger: |
Two Traxxas iD® Power Cell LiPo batteries (LiPo, 3-Cell 5,000 mAh), 4 "AA" (transmitter), Traxxas iD® LiPo Battery Charger |
Traxxas Big Block Brushless (1650 kV) |
Type: |
1650 kV Sensorless Brushless |
Weight: |
665g (23.44oz) |
Can Length: |
3.50" (89mm) overall length, 3.35" (85mm) can length |
Diameter: |
1.81" (46mm) |